 
                     
                     
                    
                    
                    
                    
                     Shakouri yadegari S,  Hosseini M H,  Khademi S M,  forouzandeh L. Presenting the model of consumer behavior in e-commerce with an exploratory approach.  Human Information Interaction 2023; 10 (1) 
URL: 
http://hii.khu.ac.ir/article-1-3116-fa.html   
                    
                    شکوری یادگاری سهیلا،  حسینی میرزا حسن،  خادمی سید موسی،  فروزنده لطف اله. ارائه الگوی رفتار اطلاعیابی مصرفکننده  در تجارت الکترونیک.  تعامل انسان و اطلاعات. 1402; 10 (1) 
URL: http://hii.khu.ac.ir/article-1-3116-fa.html
  
                     
					 
					
                 
                
                    
                    
                    
                    گروه مدیریت بازرگانی، دانشگاه پیام نور،تهران ،ایران. 
                    
                    
                    چکیده:       (5475 مشاهده)
                    
                    
                    زمینه و هدف: رفتار اطلاعیابی مصرف کننده در حوزه تجارت الکترونیک و خدمات مبتنی بر وب دارای ابعاد مختلف از جمله مولفههای روانشناسی، فرهنگی، اقتصادی، شخصیتی و ... است. از آنجایی که بازار تجارت الکترونیک دائما در حال رشد است، فرصت توسعه خوبی را برای کسب و کارها به وجود میآورد، از همین رو فرصتهای تجاری باید با مشخصهها و ویژگیهای رفتاری مصرف کننده بیشتر انطباق داده شود تا نیازهای مشتری را بهتر برآورده کنند و موفقیت تجاری را تسهیل کند. پژوهش حاضر با هدف ارائه الگوی رفتار مصرف کننده در تجارت الکترونیکی با رویکرد اکتشافی انجام شد.
روش پژوهش: این پژوهش از نظر هدف بنیادی و از نوع پژوهشهای توصیفی پیمایشی است که به شیوه آمیخته اکتشافی انجام پذیرفت.
یافتهها:  نتایج نشان داد که مدل رفتار اطلاعیابی مصرف کننده در تجارت الکترونیک شامل: شرایط علی، مقولهها، بسترها، عوامل مداخلهگر، راهبردها و پیامدها است. همچنین در بخش کمی نیز نتایج تحقیق حاکی از تایید اکثر مولفه های بخش کیفی تحقیق توسط خبرگان بود.
نتیجهگیری: بررسی الگوها و مدلهای رفتاری مصرف کننده در تجارت الکترونیک برای موسسات ضروری است و در این راستا بایستی از نتایج مدل این تحقیق و سایر مدلهای ارائه شده در حوزه مورد مطالعه استفاده کرد تا زمینههای پیشبینی رفتار مصرف کننده ایجاد شود.
 
                     
                    
                    
                    
                    
                    نوع مطالعه:  
پژوهشي |
                    موضوع مقاله: 
                    
تخصصي