دوره 7، شماره 3 - ( 9-1399 )                   جلد 7 شماره 3 صفحات 30-18 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


علم اطلاعات و دانش شناسی. دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه الزهرا. تهران. ایران
چکیده:   (1869 مشاهده)
هدف: هدف پژوهش، تحلیل محتوایی و ساختاری مقالات منتشر شده حوزه مدیریت دانش نمایه شده در پایگاه استنادی جهان اسلام بود.
روش­‌شناسی: روش پژوهش، پیمایشی تحلیلی بود. جامعه آماری کلیه مقالات حوزه مدیریت دانش نمایه شده در پایگاه استنادی جهان اسلام بود. ابزار اندازه­‌گیری، چک لیست است که بر اساس اهداف پژوهش تنظیم گردید.
یافته­‌ها: بر اساس نتایج بیشترین فراوانی مربوط به روش تحقیق همبستگی و کمترین آن مربوط به روش تحقیق تجربی و ترکیبی بود، همچنین بیشترین فراوانی روش تجزیه و تحلیل داده­‌ها مربوط به روش توصیفی- استنباطی است. بیشترین فراوانی مربوط به مقالات پژوهشی و نوع مجلات مربوط به مجلات علمی پژوهشی بودند. بیشترین ابزار پژوهشی مورد استفاده نیز پرسشنامه بود. همکاری نویسندگان در داخل کشور بالاست و برعکس همکـاری نویسندگان در سطـح بین‌­المللی بسیار ناچیز است. بین تعداد، رشته و نوع همکاری نویسندگان و روش­‌های تحقیق بکار رفته رابطه معناداری وجود داشت.
نتیجه­‌گیری: ایجاد زمینه­‌های همکاری‌­های بین نویسندگان مخصوصا همکاری­‌های بین‌­المللی از ضروریات فرآیندهای تولیدات علمی است. بازنگری در پژوهش‌­های حوزه مدیریت دانش با توجه به تکراری بودن روش­‌های تحقیق و روش‌­های تجزیه و تحلیل داده­‌ها را نیز باعث می­‌شود، در اغلب مقالات پژوهشی لازم و ضروری است.
متن کامل [PDF 548 kb]   (425 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.