Human Information Interaction
تعامل انسان و اطلاعات
Human Information Interaction
Literature & Humanities
http://hii.khu.ac.ir
1
admin
2423-7418
2423-7418
doi
fa
jalali
1401
6
1
gregorian
2022
9
1
9
2
online
1
fulltext
fa
طراحی چارچوب جایزه فناوری اطلاعات برتر همایش ملی مدیران فناوری اطلاعات
Designing the Framework of the Premium Information Technology Award of the National Information Technology Conference Managers
عمومى
General
پژوهشي
Research
<span style="font-size:13pt"><span style="text-justify:kashida"><span style="text-kashida:0%"><span style="direction:rtl"><span style="unicode-bidi:embed"><span new="" roman="" style="font-family:" times=""><span style="font-style:italic"><b><span lang="AR-SA" style="font-size:9.5pt"><span b="" mitra="" style="font-family:"><span style="color:black"><span style="font-style:normal">زمینه و هدف: </span></span></span></span></b><span lang="AR-SA" style="font-size:9.5pt"><span b="" mitra="" style="font-family:"><span style="color:black"><span style="font-style:normal">یکی از مهمترین رویدادهای حوزه فناوری اطلاعات در کشور، همایش ملی مدیران فناوری اطلاعات است. مهمترین مزیت رقابتی این همایش نسبت به همایشهای مشابه این است که بجای تمرکز صرف بر مقالات، به ارزیابی دستاوردهای حوزه فناوری اطلاعات در قالب مقاله، ایده و محصول میپردازد. طراحی چارچوبی جامع برای ارزیابی علمی دستاوردهای فناوری اطلاعات هدف این مقاله است</span></span></span></span><span dir="LTR" style="font-size:9.5pt"><span style="color:black"><span style="font-style:normal">.</span></span></span><b><span lang="AR-SA" style="font-size:9.5pt"><span b="" mitra="" style="font-family:"><span style="color:black"><span style="font-style:normal"></span></span></span></span></b></span></span></span></span></span></span></span><br>
<span style="font-size:13pt"><span style="text-justify:kashida"><span style="text-kashida:0%"><span style="direction:rtl"><span style="unicode-bidi:embed"><span new="" roman="" style="font-family:" times=""><span style="font-style:italic"><b><span lang="AR-SA" style="font-size:9.5pt"><span b="" mitra="" style="font-family:"><span style="color:black"><span style="font-style:normal">روش پژوهش: </span></span></span></span></b><span lang="AR-SA" style="font-size:9.5pt"><span b="" mitra="" style="font-family:"><span style="color:black"><span style="font-style:normal">برای طراحی چارچوب ارزیابی جایزه فاب، سه محور اصلی علمی </span></span></span></span><span lang="AR-SA" style="font-size:9.5pt"><span style="color:black"><span style="font-style:normal">–</span></span></span><span lang="AR-SA" style="font-size:9.5pt"><span b="" mitra="" style="font-family:"><span style="color:black"><span style="font-style:normal"> فناورانه، مدیریتی </span></span></span></span><span lang="AR-SA" style="font-size:9.5pt"><span style="color:black"><span style="font-style:normal">–</span></span></span><span lang="AR-SA" style="font-size:9.5pt"><span b="" mitra="" style="font-family:"><span style="color:black"><span style="font-style:normal"> اقتصادی و فرهنگی </span></span></span></span><span lang="AR-SA" style="font-size:9.5pt"><span style="color:black"><span style="font-style:normal">–</span></span></span><span lang="AR-SA" style="font-size:9.5pt"><span b="" mitra="" style="font-family:"><span style="color:black"><span style="font-style:normal"> اجتماعی مورد مطالعه قرار گرفت و در پایان با استفاده از مصاحبه با خبرگان به روش گروه کانونی معیارها و زیرمعیارها نهایی شد. برای این منظور در ابتدا محصولات فناوری اطلاعات با توجه به ماهیت محصول طبقهبندی شدند و در مرحله بعد اهمیت (وزن) معیارها و زیرمعیارها در تمامی محورها و زیرمعیارها تعیین گردیدند و در پایان ارزیابی محصولات بر اساس معیارهای شناسایی شده انجام میگیرد</span></span></span></span><b><span dir="LTR" style="font-size:9.5pt"><span style="color:black"><span style="font-style:normal">.</span></span></span></b><span lang="AR-SA" style="font-size:9.5pt"><span b="" mitra="" style="font-family:"><span style="color:black"><span style="font-style:normal"></span></span></span></span></span></span></span></span></span></span></span><br>
<span style="font-size:13pt"><span style="text-justify:kashida"><span style="text-kashida:0%"><span style="direction:rtl"><span style="unicode-bidi:embed"><span new="" roman="" style="font-family:" times=""><span style="font-style:italic"><b><span lang="AR-SA" style="font-size:9.5pt"><span b="" mitra="" style="font-family:"><span style="color:black"><span style="font-style:normal">یافته</span></span></span></span></b><b><span lang="FA" style="font-size:9.5pt"><span b="" mitra="" style="font-family:"><span style="color:black"><span style="font-style:normal"></span></span></span></span></b><b><span lang="AR-SA" style="font-size:9.5pt"><span b="" mitra="" style="font-family:"><span style="color:black"><span style="font-style:normal">ها: </span></span></span></span></b><span lang="AR-SA" style="font-size:9.5pt"><span b="" mitra="" style="font-family:"><span style="color:black"><span style="font-style:normal">محصولات با توجه به نوع مشتری و کاربرد محصول به گروه 9 گانه تقسیم می شود که در هر یک از این گروه های 9 گانه اهمیت معیارها و زیرمعیارها متفاوت خواهد بود و محصولات با توجه به امتیازی که از داوران تخصصی در هر سه حوزه دریافت میکنند مجموع وزنی به دست می آورند که امتیاز آن محصول در مقایسه با محصولات دیگر خواهد بود و بدین ترتیب میتوان محصولات را رتبهبندی نمود</span></span></span></span><b><span dir="LTR" style="font-size:9.5pt"><span style="color:black"><span style="font-style:normal">.</span></span></span></b><span lang="AR-SA" style="font-size:9.5pt"><span b="" mitra="" style="font-family:"><span style="color:black"><span style="font-style:normal"></span></span></span></span></span></span></span></span></span></span></span><br>
<span style="font-size:13pt"><span style="text-justify:kashida"><span style="text-kashida:0%"><span style="direction:rtl"><span style="unicode-bidi:embed"><span new="" roman="" style="font-family:" times=""><span style="font-style:italic"><b><span lang="AR-SA" style="font-size:9.5pt"><span b="" mitra="" style="font-family:"><span style="color:black"><span style="font-style:normal">نتیجهگیری: </span></span></span></span></b><span lang="AR-SA" style="font-size:9.5pt"><span b="" mitra="" style="font-family:"><span style="color:black"><span style="font-style:normal">پس از دریافت محصولات، در مرحله نخست محصولات در کمیته علمی داخلی همایش مورد ارزیابی قرار میگیرند و در مرحله بعد، محصولاتی که بالاترین امتیاز را دریافت کرده باشند برای ارزیابی حضوری که توسط داوران داخلی و خارجی انجام می گیرد، دعوت می شوند که در پایان محصولات برتر معرفی می شوند</span></span></span></span><b><span dir="LTR" style="font-size:9.5pt"><span style="color:black"><span style="font-style:normal">.</span></span></span></b><span lang="AR-SA" style="font-size:9.5pt"><span b="" mitra="" style="font-family:"><span style="color:black"><span style="font-style:normal"></span></span></span></span></span></span></span></span></span></span></span><br>
<span style="font-size:13pt"><span style="text-justify:kashida"><span style="text-kashida:0%"><span style="tab-stops:66.55pt"><span new="" roman="" style="font-family:" times=""><span style="font-style:italic"><b><span lang="EN-GB" style="font-size:10.0pt"><span style="color:black"><span style="font-style:normal">Objectives: </span></span></span></b><span lang="EN-GB" style="font-size:10.0pt"><span style="color:black"><span style="font-style:normal">The National Conference of Information Technology Managers is conceivably the most significant of its nature in the country. Chief competitive advantage to comparable ones is its observant of products in IT as an alternative to papers. The purpose is a comprehensive design for the scientific evaluation of information technology products.</span></span></span></span></span></span></span></span></span><br>
<span style="font-size:13pt"><span style="text-justify:kashida"><span style="text-kashida:0%"><span style="tab-stops:66.55pt"><span new="" roman="" style="font-family:" times=""><span style="font-style:italic"><b><span lang="EN-GB" style="font-size:10.0pt"><span style="color:black"><span style="font-style:normal">Method: </span></span></span></b><span lang="EN-GB" style="font-size:10.0pt"><span style="color:black"><span style="font-style:normal">For the evaluation plan of the premium information technology award (FAB), three main scientific-technological, managerial-economical and cultural-social axes were studied. At the end, the criteria and sub-criteria were interviewed using the experts' focus group method. Initially, the information technology products were classified according to their nature. Then, the importance of criteria and sub-criteria were determined for all their features. Finally, evaluation of the products was done based on their identified importance.</span></span></span></span></span></span></span></span></span><br>
<span style="font-size:13pt"><span style="text-justify:kashida"><span style="text-kashida:0%"><span style="tab-stops:66.55pt"><span new="" roman="" style="font-family:" times=""><span style="font-style:italic"><b><span lang="EN-GB" style="font-size:10.0pt"><span style="color:black"><span style="font-style:normal">Findings: </span></span></span></b><span lang="EN-GB" style="font-size:10.0pt"><span style="color:black"><span style="font-style:normal">The products are divided into 9 groups according to the type of customer and the product usage. Each of these 9 groups will have unique features and different sub-criteria. They receive their total weight by points given via expert judges that will be their score compared to the other products, and therefore could rank the products.</span></span></span></span></span></span></span></span></span><br>
<span style="font-size:13pt"><span style="text-justify:kashida"><span style="text-kashida:0%"><span style="tab-stops:66.55pt"><span new="" roman="" style="font-family:" times=""><span style="font-style:italic"><b><span lang="EN-GB" style="font-size:10.0pt"><span style="color:black"><span style="font-style:normal">Conclusion: </span></span></span></b><span lang="EN-GB" style="font-size:10.0pt"><span style="color:black"><span style="font-style:normal">After receiving the products, in the first stage, they are evaluated in the internal scientific evaluation committee of the conference. In the next stage, the products receiving the highest points are for the evaluation of the presence of internal and external judges.</span></span></span></span></span></span></span></span></span><br>
<br>
همایش ملی مدیران فناوری اطلاعات, جایزه فاب, چارچوب ارزیابی, روش گروه کانونی, روشهای تصمیمگیری چند معیاره
National Information Technology Managers Conference, FAB Award, Framework Evaluation, Focus Group Method, Multi-criteria Decision Making Methods.
46
66
http://hii.khu.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-884-1&slc_lang=fa&sid=1
Ali
Naimi-Sadigh
علی
نعیمی صدیق
naimi@irandoc.ac.ir
10031947532846004783
10031947532846004783
Yes
پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران (ایرانداک)، تهران
Mohammad
Rabiei
محمد
ربیعی
m.rabiei@irandoc.ac.ir
10031947532846004784
10031947532846004784
No
پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران (ایرانداک)، تهران
Alireza
Seghatoleslami
علیرضا
ثقه الاسلامی
Seghatoleslami@irandoc.ac.ir
10031947532846004785
10031947532846004785
No
پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران (ایرانداک)، تهران