Human Information Interaction
تعامل انسان و اطلاعات
Human Information Interaction
Literature & Humanities
http://hii.khu.ac.ir
1
admin
2423-7418
2423-7418
doi
fa
jalali
1401
2
1
gregorian
2022
5
1
0
online
1
fulltext
fa
بررسی عوامل مؤثر بر قصد رفتاری یادگیری دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه شهید چمران اهواز از طریق تلفن همراه
Investigating factors affecting the behavioral intention to learn graduate students of Shahid Chamran University of Ahvaz through mobile phones
تخصصي
Special
پژوهشي
Research
<p style="font-style: normal; text-align: justify;"><span style="font-size:11pt"><span style="line-height:107%"><span style="direction:rtl"><span style="unicode-bidi:embed"><span calibri="" style="font-family:"><b><span b="" lang="AR-SA" mitra="" style="font-family:">هدف:</span></b><span b="" lang="AR-SA" mitra="" style="font-family:"> یادگیری از طریق تلفن همراه نوعی یادگیری از راه دور است که در موقعیت­ های متعدد همراه با تعامل اجتماعی و محتوایی از طریق وسایل الکترونیکی فردی صورت می­گیرد. هدف پژوهش حاضر نیز بررسی عوامل مؤثر بر قصد رفتاری یادگیری دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه شهید چمران اهواز از طریق تلفن همراه بود.</span><span style="font-family:"B Mitra"" lang="FA"></span></span></span></span></span></span><br>
<span style="font-size:11pt"><span style="line-height:107%"><span style="direction:rtl"><span style="unicode-bidi:embed"><span calibri="" style="font-family:"><b><span b="" lang="AR-SA" mitra="" style="font-family:">روش:</span></b><span b="" lang="AR-SA" mitra="" style="font-family:"> پژوهش حاضر به لحاظ هدف، کاربردی و از نظر روش اجرا، پیمایشی است. جامعه آماری آن شامل 1424 دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه شهید چمران اهواز بود. حداقل حجم نمونه 303 نفر تعیین شد. در این پژوهش از ترکیب مدل دو نظریه پذیرش فناوری و رفتار برنامه­ریزی شده بهره گرفته شد. به منظور تجزیه و تحلیل داده­ها از مدلسازی معادله ساختاری برای بررسی برازش الگوی معادله ساختاری استفاده گردید</span><br>
<b><span b="" lang="AR-SA" mitra="" style="font-family:">یافته­ها: </span></b><span b="" lang="AR-SA" mitra="" style="font-family:">نتایج نشان داد که تمام ساختارهای نظریه رفتار برنامه ­ریزی شده و مدل پذیرش فناوری بر قصد رفتاری یادگیری دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه شهید چمران اهواز از طریق تلفن همراه اثرگذارند.</span><span style="font-family:"B Mitra"" lang="FA"></span></span></span></span></span></span><br>
<span style="font-size:11pt"><span style="line-height:107%"><span style="direction:rtl"><span style="unicode-bidi:embed"><span calibri="" style="font-family:"><b><span b="" lang="AR-SA" mitra="" style="font-family:">نتیجه­گیری:</span></b><span b="" lang="AR-SA" mitra="" style="font-family:"> مدیران با در نظر گرفتن ویژگی­ها و نیازهای کاربران و اعمال آنها در نظام آموزش مجازی، طراحی نظام آموزش مجازی به گونه­ای که استفاده از آن برای کابران آسان باشد، <span b="" lang="AR-SA" mitra="" style="font-family:"> و لحاظ نمودن میزان بکارگیری فناوری­های نوین آموزشی در ارزیابی عملکرد اساتید دانشکده­ها موجبات بهبود سطح استفاده از سامانه­ آموزشی ضمن یادگیری از طریق تلفن همراه را فراهم سازند.</span></span></span></span></span></span></span><br>
</p>
<span style="font-size:11pt"><span style="line-height:115%"><span style="font-family:Calibri,sans-serif"><span style="line-height:115%"><span bold="" new="" roman="" style="font-family:" times="">Objective: Learning through mobile phone is a type of distance learning that takes place in many situations with social interaction and content through personal electronic devices. The purpose of the present study was to investigate the factors affecting the behavioral intention of learning graduate students of Shahid Chamran University of Ahvaz through mobile phones.</span></span></span></span></span><br>
<span style="font-size:11pt"><span style="line-height:115%"><span style="font-family:Calibri,sans-serif"><span style="line-height:115%"><span bold="" new="" roman="" style="font-family:" times="">Method: The current research is applied in terms of its purpose and survey in terms of its execution </span></span></span></span></span><br>
<span style="font-size:11pt"><span style="line-height:115%"><span style="font-family:Calibri,sans-serif"><span style="line-height:115%"><span bold="" new="" roman="" style="font-family:" times="">Findings: The results showed that all the structures of the theory of planned behavior and the technology acceptance model have an effect on the behavioral intention of the graduate students of Shahid Chamran University of Ahvaz to learn through mobile phones.</span></span></span></span></span><br>
<span style="font-size:11pt"><span style="line-height:115%"><span style="font-family:Calibri,sans-serif"><span style="line-height:115%"><span bold="" new="" roman="" style="font-family:" times="">Conclusion: by considering the characteristics and needs of users and their applications in the virtual education system, buy or rent powerful servers for Providing virtual education services and taking into account the use of new educational technologies in evaluating the performance of faculty professors will improve the level of using educational systems while learning through mobile phones.</span></span></span></span></span><br>
دانشگاه شهید چمران اهواز؛ قصد رفتاری؛ یادگیری از طریق تلفن همراه
Shahid Chamran University of Ahvaz, behavioral intention, Learning through mobile phones
0
0
http://hii.khu.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-815-3&slc_lang=fa&sid=1
Mohammad Hassan
Azimi
محمدحسن
عظیمی
azimih@scu.ac.ir
10031947532846004673
10031947532846004673
Yes
Shahid Chmran universty of ahvaz
دانشگاه شهید چمران اهواز
Shahnaz
Khademizadeh
شهتاز
خادمی زاده
s.khademi@scu.ac.ir
10031947532846004674
10031947532846004674
No
Shahid Chmran universty of ahvaz
استادیار گروه علم اطلاعات و دانش شناسی دانشگاه شهید چمران اهواز
علیرضا
حاجی یخچالی
a.haji@scu.ac.ir
10031947532846004675
10031947532846004675
No
دانشگاه شهید چمران اهواز
پردیس
زعفران زاده
mhazimi1@yahoo.com
10031947532846004676
10031947532846004676
No
دانشگاه شهید چمران اهواز