[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
:: دوره 6، شماره 1 - ( 12-1398 ) ::
جلد 6 شماره 1 صفحات 44-52 برگشت به فهرست نسخه ها
ارزیابی مهارت‌های شناخت، ترکیب و استفاده از اطلاعات در بین دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دورود بر اساس مدل آیزنبرگ وبرکویتز
منصور ترکیان تبار، زهرا ارزانی
دانشگاه آزاد اسلامی
چکیده:   (71 مشاهده)
زمینه و هدف: این پژوهش با هدف ارزیابی مهارت‌های شناخت، ترکیب و استفاده از اطلاعات در بین دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد دورود به انجام رسیده است.
روش پژوهش: روش پژوهش توصیفی- پیمایشی است. جامعه آماری پژوهش شامل 1105 نفر از دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی می باشد که بر اساس فرمول کوکران 286 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند. برای گردآوری داده های مورد نیاز پژوهش از پرسشنامه استفاده شده است. پس از توزیع پرسشنامه ها تعداد 276 پرسشنامه دریافت شد که داده های همین تعداد پرسشنامه استخراج و با استفاده از نرم افزار آماریSPSS20  تجزیه و تحلیل گردید. در سطح آمار توصیفی از میانگین و انحراف معیار و در سطح آمار استنباطی از آزمون t استفاده شده است.
یافته‌ها: یافته‌های پژوهش نشان داد که مهارت شناخت، ترکیب و استفاده از اطلاعات در بین دانشجویان مقطع تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دورود بالاتر از حد متوسط است.
نتیجه‌گیری: براساس نتایج این پژوهش و دیگر پژوهش‌های انجام شده در رابطه با سواد اطلاعاتی دانشجویان می‌توان نتیجه گرفت که دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی باید توجه ویژه ای به سواد اطلاعاتی دانشجویان داشته باشند و زمینه را برای ارتقاء آن فراهم سازند
واژه‌های کلیدی: ارزیابی، شناخت، ترکیب، استفاده، دانشجویان، تحصیلات تکمیلی، دورود
متن کامل [PDF 571 kb]   (30 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Torkiantabar M, Arzani Z. Evaluate cognitive skills, composition and use of information among graduate students of Islamic Azad University Doruod Branch. Human Info Interact. 2020; 6 (1)
URL: http://hii.khu.ac.ir/article-1-2670-fa.html

ترکیان تبار منصور، ارزانی زهرا. ارزیابی مهارت‌های شناخت، ترکیب و استفاده از اطلاعات در بین دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دورود بر اساس مدل آیزنبرگ وبرکویتز. تعامل انسان و اطلاعات. 1398; 6 (1)

URL: http://hii.khu.ac.ir/article-1-2670-fa.html



دوره 6، شماره 1 - ( 12-1398 ) برگشت به فهرست نسخه ها
تعامل انسان و اطلاعات Human Information Interaction