[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
:: ::
برگشت به فهرست مقالات برگشت به فهرست نسخه ها
طراحی چارچوبی برای ارزیابی جایزه فناوری اطلاعات برتر در همایش ملی مدیران فناوری اطلاعات
علی نعیمی صدیق، محمد ربیعی، علیرضا ثقه الاسلامی
پزوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران (ایرانداک)
چکیده:   (97 مشاهده)
زمینه و هدف: یکی از مهم‌ترین رویدادهای حوزه فناوری اطلاعات در کشور، همایش ملی مدیران فناوری اطلاعات است. این همایش که تاکنون هشت دوره از آن گذشته است به دستاوردهای حوزه فناوری اطلاعات در قالب مقاله، ایده و محصول می‌پردازد. بی‌شک مهم‌ترین مزیت رقابتی این همایش نسبت به سایر همایش‌های مشابه، بررسی محصولات فناوری اطلاعات در قالب جایزه فناوری اطلاعات برتر (فاب) است که در سه سطح طلایی، نقره‌ای و برنزی به محصولات برتر در حوزه فناوری اطلاعات اهدا می‌شود.
روش: برای طراحی چارچوب ارزیابی جایزه فاب، سه محور اصلی علمی – فناورانه، مدیریتی – اقتصادی و فرهنگی – اجتماعی مورد مطالعه قرار می­گیرد و در پایان با روش گروه کانونی معیارها و زیرمعیارها نهایی می­شوند. در ابتدا محصولات فناوری اطلاعات با توجه به ماهیت محصول طبقه‌بندی می­شوند و در مرحله بعد اهمیت (وزن) معیارها و زیرمعیارها در تمامی محورها و زیرمعیارها تعیین می­شود و در نهایت ارزیابی محصولات انجام گیرد.
یافته­ها: محصولات با توجه به نوع مشتری و کاربرد محصول به گروه 9 گانه تقسیم می­شود که در هر یک از این گروه 9 گانه اهمیت معیارها و زیرمعیارها متفاوت خواهد بود و محصولات با توجه به امتیازی که از داوران تخصصی در هر سه حوزه دریافت می­کنند مجموع وزنی به دست می­آورند که امتیاز آن محصول در مقایسه با محصولات دیگر خواهد بود و بدین ترتیب می­توان محصولات را رتبه­بندی نمود.
نتیجه­گیری: پس از دریافت محصولات، در مرحله نخست محصولات در کمیته علمی داخلی همایش مورد ارزیابی قرار می­گیرند و در مرحله بعد، محصولاتی که بالاترین امتیاز را دریافت کرده باشند برای ارزیابی حضوری که توسط داوران داخلی و خارجی انجام می­گیرد، دعوت می­شوند که در پایان محصولات برتر معرفی می­شوند.
واژه‌های کلیدی: همایش ملی مدیران فناوری اطلاعات، جایزه فاب، چارچوب ارزیابی، روش گروه کانونی، تصمیم‌گیری چندمعیاره
     
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: عمومى
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
برگشت به فهرست مقالات برگشت به فهرست نسخه ها
تعامل انسان و اطلاعات Human Information Interaction